torsdag 20 augusti 2009

Nomadliv

Den här sommaren har jag varit ute på tur mest hela tiden. Inte mycket hemma i bostaden i Svärdsjö. Just nu befinner jag mig i Malung och åker tillsammans med Anders och Pappa till Grebbestad på besök hos kusin. Om väder och vind tillåter sitter jag på deras båt frampå eftermiddagen och drar upp fin makrill.
På min vandring från Haparanda till Smygehuk med Livslunken har jag nu passerat Ödeshög och är på väg mot Jönköping. Jag har inte gått så väldigt långa sträckor under de sammanlagt tre veckorna som jag varit tillsammans med barnbarnen under sommaren och inte heller har jag hoppat av bussen och gått en halvmil till jobbet. Men promenad varje dag gör att jag har tagit mig så här långt sedan jag startade den 2 april. (Tillsammans med min väninna Jill plockade jag också 30 l blåbär för 1,5 veckor sedan och det var som ett pass på Friskis och Svettis. Nu väntar lingonen på mig). Så sedan min förra rapportering har jag hunnit hälsa på Bitten i Näsviken, Åsa i Bollnäs, Birgitta i Gävle, min son med familj i Huddinge. Nu befinner jag mig lagom vid Mariadöttrarna på Heliga Hjärtas kloster vid Omberg, där jag njöt av retreat och pilgrimsvandring i maj. Jag lovar rapportera när jag kommer fram till Smygehuk.

1 kommentar:

  1. Det GÅR ju bra för dig på din väg genom Sverige, lunka vidare. Sköt om er, kram.

    SvaraRadera