onsdag 13 april 2011

Fortsatt väntan


Tofsvipor, tranor, bofink............Liten snöfläck! Våren är här???????????eller åtminstone på väg. Jag anar knoppar i syrenen och på andra buskar. Och jag bävar!!! Visst gör det ont när knoppar brister? Jag inser helt plötsligt att jag gillar stunden i väntan. Sedan går det så snabbt, för snabbt! Jag älskar denna väntans stund, när jag tror att allting ska bli så bra, så skönt och varmt, så låååååååååååångt. Och så plötsligt............nej: det vill jag inte tänka på. Jag har överlevt vintern tack vare vecka på vecka med vistelse i ljusterapirum..... och sedan: helt underbart fyra veckor i min älskade långfäbod på Phuket. Nu ska jag försöka maxa en svensk vår/sommar. Det gäller att hänga med då................och jag som är så trött!!!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med denna ljuvliga årstid, man liksom tinar fram igen.

    SvaraRadera