måndag 21 december 2009

I packningstagen

"Thailandsväskan" har kommit fram. Tyvärr ska jag inte dit men det blir toppen också att fira jul i Huddinge med barn och barnbarn. Men jag hatar att packa. Det är så svårt att veta vad jag behöver under x antal dagar.Jag tar alltid för mycket med mig. Nu ska jag dels packa för att vara något så när hyfsad i klädsel på julafton, dels kunna åka pulka med barnbarnen, del kunna gå en promenad osv. Det lär ju inte behövas några sommarkläder denna gång för det är vinterväder både här och i Huddinge.
Jag tror att jag går och lägger mig och gör en idiotsatsning i morgon bitti i stället. Jag fungerar alltid bättre klockan fyra på morgonen än klockan nio på kvällen. Sorgligt men sant.

1 kommentar:

  1. En riktigt God Jul och många julkramar från Sunnerstaholmstomtarna.

    SvaraRadera