lördag 19 december 2009

Myggfritt

Vad är livet i Thailand mot vintern i Dalarna? Här är det i alla fall myggfritt. De tre senaste åren har jag och Anders åkt till Thailand dessa dagar. Just nu har vi inte möjlighet till det och då får jag i stället njuta av att det är myggfritt här. Termometern visar just nu minus 23,2 grader men igår kväll var det minus 27,9 en liten stund. Jag gör ett besök hos Pappa över helgen. För att få upp energin i kroppen planerar jag att titta på damernas skidskytte. Sedan är jag nog laddad för att ta mig ut och se om jag får fart på bilen. Ingen strandpromenad i baddräkt i dag utan det blir Michelinvarianten i stället.

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag strö salt i såren Brita men... det är till och med ovanligt lite mygg i år ;-)

    Minus 32! Det är inte människovänligt!

    Kram och GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Jag är glad för allas skull om ni har mindre mygg i år. De har varit duktiga på att äta på mig så de kanske fortfarande är mätta.
    Jag längtar efter er, men uthärdar än så länge.

    SvaraRadera