måndag 11 oktober 2010

Urspårad


Nu har jag totalt spårat ur med tiden. Vaknat halv ett och det är omöjligt att somna om. Inte så konstigt egentligen för jag somnade halv åtta igår kväll. Orkade inte vara vaken längre. Så här har jag hållit på under hela helgen. Har glömt att sitta med min ljusterapilampa och varit ute tidigt på morgonen.

För många, många år sedan insåg jag att jag inte passar att leva i denna del av världen. Obalansen mellan ljus och mörker påverkar min hjärna. På vintern är det för mörkt och på sommaren är det för många ljusa timmar.

Tur för mig då att jag får börja på ljusterapibehandling idag. Hoppas att det hjälper mig igenom denna vinter på ett bättre sätt än den förra.

1 kommentar:

  1. Hej Brita! Beundrar dina bilder med texter och dreglade över kantarellpajreceptet. Önskar dej hjälp av det artificiella ljuset och en god vinter. Kärlek och ljus från din Syster

    SvaraRadera