torsdag 17 september 2009

En utmaning för läkarkåren

Efter att ha vänt och vridit på knölens borttagande eller inte kallade kirurgläkaren in en bröstläkare, som var bestämd: knölen i armen skulle bort. Så nu är jag en knöl fattigare och har några dagars väntan framför mig innan jag får svar. Många lagrade spänningar i kroppen som släpper (jag "hittade" den för drygt ett år sedan) . Dessutom väcks många minnen i kropp och själ när jag ligger och tittar i taket på ett operationsbord. Så jag låter kurator Brita få ta det lugnt resten av denna vecka och tar hand om lilla Brita och det som behöver få tid och plats.

1 kommentar:

  1. Men du!
    Nu har jag varit borta från din blogg (och min och alla andras) ett par dagar. NU ser jag oro, ryggsäcksinnehåll och halvpanik. Kanske övertolkar jag dina inlägg? Kanske är det min reaktion?
    Hittade den för ett år sedan?
    Men Brita - du är ju en erfaren kvinna! Ta hand om din kropp utifrån din kunskap! Å jag gör det jag är bra på - hålla tummar och tänka goda tankar.

    Kramar i massor!

    SvaraRadera