söndag 18 oktober 2009

Älgen i frysen

Nu är huvudjakten över för detta år. Det blev lite mindre kött än vanligt: 12 kg "kött" och 14 kg färs. Men det blir nog ganska lagom. Vi får väl äta lite annat också. Eventuellt blir det helgjakt för Anders om två veckor. Det hänger på väder och ork.
Minus 6,9 grader. Bara jag som är vaken än. 8 sovande släktingar i huset. Vi ska hämta en tall i skogen och sätta vid Pappas fågelstuga, packa bilarna, städa upp efter en veckas "lägervistelse" och sedan dra hemåt. Jag hann städa hjälpligt hemma innan jag åkte upp. När vi har packat ur bilen kommer det att se ut som ett slagfält igen med högar av tvätt, jaktkläder mm. Det verkar aldrig ta slut. Undrar om jag under hösten kommer till ett läge där vår lägenhet känns som en plats som ger mig energi och inte bara ett utrymme som suger energi? Jag hoppas på det.

2 kommentarer:

  1. Den här tiden känns det som allt arbete aldrig skall ta slut, men vi får ta igen det hela senare på året med mysiga dagar i stugan med god mat av älg och lingon. Kanske ett lingonglöggparty (oj, vilket konstigt ord)i glada vänners lag kan pigga upp framöver. Ha det bra och hälsa Anders, kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart med "eget" kött i frysen. Älgkött dessutom. Hos oss finns ingen jägare.
    Kram

    SvaraRadera