fredag 23 oktober 2009

Blöt filt

Mörkret lägger sig som en blöt filt över mig. Sakta men säkert, precis som vanligt, går jag ner mig när mörkret kommer. Jag använder min ljuslampa, jag tar D-vitaminer och tack vare det har jag i alla fall styrfart. Jag längtar efter en storvinst, som kan ta mig och familjen till ljuset.
Jag håller sjukvården sysselsatt. I går hade jag anledning att sitta fyra timmar i ett väntrum och vänta på jourläkare på ögonmottagningen. Nyttigt "studiebesök" för mig, som arbetar med personer med synskador. Turligt nog såg allt ganska OK ut.
Snart fredagkväll!!! Vår slappkväll! Anders "sviker mig" dock. Är bjuden på hockey i Leksand. Jag ska njuta av någon film. Skulle gärna också gå till "Smultronstället" och se filmen "Flickan" på söndag. Få se om jag hinner och orkar.
I morgon blir det opera igen! Aida. Underbart.

Jag har tappat stinget lite också på promenadvägen från Haparanda till Smygehuk så det går inte så snabbt framåt. Men jag har i alla fall kommit till Malmö, så nu är det inte lång bit kvar. Tänker anmäla mig till ytterligare en tur, för jag behöver denna morot. Speciellt när energin blir så pass låg som den blir för mig från september och fram emot januari, februari. Aldrig i min vildaste fantasi tidigare hade jag kunna tro att jag skulle kunna promenera från Haparanda till Smygehuk. Men jag har också insett att jag behöver göra någon extra promenad förutom de vanliga stegen i vardagen för att komma upp i 10 000 stegpå en dag.

2 kommentarer:

  1. Om Anders jobbar så mycket kanske ni kan ta en liten paus hos oss ;-) Vi har inga bokningar i november så vi har superREA!

    Kolla... kanske ni kan komma!?

    SvaraRadera
  2. Alltså, kolla på min blogg skulle det stått ;-)

    SvaraRadera