söndag 11 oktober 2009

Ny värld

I natt (ja, ni läste rätt: jag var uppe sent i natt) upptäckte jag en ny värld: youtube. Jag har varit in där tidigare men inte förstått att jag kan söka där. Jag var på opera i går kväll: Tosca. Utsändning digitalt från Metropolitan. Som vanligt när jag kom hem efter denna upplevelse hade jag behov av att varva ner och gick in på www.youtube.com och insåg att jag kan söka där efter favoriter. Jag blev uppe en lång stund. Fortsatte i morse. Såg repris från gårdagens förställning med Karita Mattila och Marcelo Álvarez i Tosca, såg Anna Netrebco och Ronaldo Villazón, såg Patricia Racette i Madama Butterfly. Förvillade mig sedan över till Mark Knopfler innan jag insåg att här måste det bli stopp just nu annars blir jag sittande. Tänk vad datorn kan bidra med bara man har förstånd att hitta på det.
I kväll har jag också hittat på Ivo (gift med systerdotter i Schweiz) så där finns mycket att hämta.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är världen fantastisk, rätt in i datorn!

    Kram

    SvaraRadera