onsdag 22 september 2010

Positiva dagen

Tänkte börja dagen med att tycka synd om mig själv. Minus 0,4 grader ute, dags att gå i ide och så vidare. Men jag kom på bättre tankar. Tänka mig frisk och pigg i stället.
Glada nyheter: massor av stjärnor på himlen, friskt och skönt ute. Förkylningen håller på att bli bättre, locken för öronen efter flygturen hem den 4 september håller på att släppa. Jag har nyss läst Nisse Simonsons bok "Livet är inte så tokigt om man beaktar alternativet". Nisse är en favorit sedan många år. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att träffa honom personligen utan bara genom böcker och tidningsartiklar.
Jag har ett möte på morgonen med en ny kollega, som jag ser fram emot att få samarbeta med. Jag ska träffa trevliga vänner på ett förlängt lunchmöte.
Till kvällen ska jag och Anders börja på fotokurs. Det ska bli roligt. Jag ska intala mig själv att jag kommer att begripa vad som sägs och lära mig lite mer om min digitala systemkamera. Vilken dag jag har framför mig.

1 kommentar:

  1. Vilken bra boktitel! Positiva kramar från Phuket där det snart kommer att åska... det dallrar i luften!

    SvaraRadera