onsdag 20 maj 2009

Härlig pilgrimsvandring



Jag fick en helt underbar semester under förra veckan med boende först hos Birgittasystrarna i Vadstena, sedan ett besök på Pilgrimscentrum i Vadstena för fika och inköp av karta över Klosterleden och sedan boende hos de älskvärda och glädjefyllda Mariadöttrarna på Omberg och deras gästhem. Jag kunde inte ha haft det bättre. Jag fick vila i den tystnad och stillhet som jag behövde och göra förmiddags- och eftermiddagspromenader efter klosterleden på Omberg. Helt klart något som jag kan tänka mig att göra om. Det blev bra andlig påfyllnad för mig.


Nu har jag arbetat ett par dagar och i morgon laddar vi för att åka till fäboden, Nysjön, för att starta lite vistelse där. Jag arbetar på fredag så jag måste göra en tur in till stan då men det är inte längre än att jag kan pendla (ca 5,5 mil enkel resa). Jag ser fram emot att sitta framför brasan och mysa där.


2 kommentarer:

  1. Härligt att höra ifrån dig igen, med ny energi!

    Vi har rivit köket färdigt, nästa projekt är takläggning... eg. inköp av tak imorgon. Sen blir det takläggning.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt härlig helg i sommarens skira början. Kram

    SvaraRadera