fredag 1 maj 2009

I paradiset

Dagar med barnbarnen=Paradiset! Vi åkte ner i onsdags kväll. Jag hade så många flextimmar så jag kunde ta ledigt hela torsdagen. Toppen! Det innebär att Jonas och Helen kan jobba med sin nya uteplats fortfarande, trots att klcokan närmar sig nio på kvällen. Jag njuter av att barnen sover och jag kan skriva en stund. Har gått en promenad med Oliver i vagnen och Lucas på cykel men det blir ändå inte så många steg som en vanlig dag utan barnbarn. Men vad spelar det för roll. Vi har plockat tussilago och vitsippor plus blåbärsris som utfyllnad. Vi fick också tillstånd att rensa rabaten på pärlhyacinter tack vare att de skulle slängas bort. Så bordet lyser i Sveriges färger. Jaghar kollat läget och Lucas vill att jag ska gå och lägga mig. Så det är väl bara att lyda. Jag är ändå ganska så trött.

2 kommentarer:

  1. Det låter jättehärligt!
    Barnbarn är grädden på moset - förmodligen uttjatad kommentar men dock sann.
    Våra barnbarns föräldrar har alla hus så vissa perioder, som denna, är alla trädgårdsupptagna. Så även vi.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en härlig anledning att bli trött =)Sov så gott, kram

    SvaraRadera