tisdag 28 april 2009

Behov av frissan!!!!!

Jag önskar att frissan hade en tid för mig just nuuuuuuuuu! Någon som känner igen det? Vid den senaste klippningen fick jag för mig att jag skulle ha håret lite längre i nacken!!!! Hur kan jag, med mitt baby-hår, få för mig något sådant?????? Hur som helst så hade jag tänkt mig en tid efter åtta veckor! Hur skulle det se ut? Sex veckor borde vara maximum. Dessutom är jag ute på långpromenad varje moragon, så den frisyr som ser hyfsad ut när jag går hemifrån platsar inte i möblerade salonger när jag kommer fram. Eftersom jag ska delta i en begravning som närmast anhörig den 8 maj har jag ringt min frissa och fått flytta fram tiden till den 5 maj. Hur ska jag klara mig dit??????? Bra fråga. Utan svar. Det gäller bara att gilla läget. Trots att det inte går. Snart går jag och lägger mig med världens mest bedrövliga frisyr. Jag hoppas att jag vaknar med en bättre. Men hur skulle det kunna ske? Jag är inne i världens häftigaste "private summer" trots att jag varit där i hur många år som helst så jag vaknar flera gånger per natt och är hur svettig som helst...............
Glömt det: Positivt tänkande ger att jag vaknar som en nyponros, fräsch och fin för en ny dag som kurator för den äldre befolkningen i Dalarna med synproblemtik.
Helst av allt skulle jag vakna som private Brita, som kan ta en lång promenad och sedan njuta av en heldag med sina underbara barnbarn.

2 kommentarer:

  1. Men vad är det med håret?
    Ena dagen OK, dagen efter katastroflångt!

    Jag klipper mig imorgon, efter 4 veckor. Oftast bokar jag tid med 5 veckors mellanrum men nu blev det 4. Å just i kväll är håret helt OK!
    Så kan det också bli.
    Kort hår, som jag har, kräver mer omvårdnad har jag kommit fram till.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Om det kan vara till någon tröst så kan jag lova att jag inte direkt har någon vidare frisyr på mornarna när jag matar hästarna vid femdraget. Men det är ju så modernt med mössa, så jag funderar på en sommarvariant. Ha en trevlig helg, kram!

    SvaraRadera