torsdag 16 april 2009

Den glade vandraren



Så här ser det ut för närvarande när jag är ute och går. Här på väg från Kvilselen hem till Pappa i Mobyn, en vandring på ca en mil. Så nu är det bara att hålla utkik efter mig.

Tillbaka till Svärdsjö och arbetet. Anders på väg hem från Göteborg. Stack iväg hemifrån vid halvsextiden i morse. Har kört ner för ett akutarbete och är just nu i Örebro på väg hem. Jag orkar inte hålla mig vaken tills han kommer så jag koppas att han smyger in. Vilken resa på en dag!!!

Snön på gården är nu i stort sett borta. Det är bara en liten hög kvar. Jag trodde aldrig att den skulle gå bort. På lokala TV-nyheterna har man visat från dagens snöfall i Hudiksvall och vad jag förstår har det snöat också i Bollnäs. Det har känts i luften. Kalla vindar. Idag har jag inte suttit lättklädd ute.

Promenaderna börjar nu höra till rutinen. Två veckors dagliga promenader börjar kännas som ett behov. I fantasin börjar jag närma mig Piteå. Känns helt fantastiskt att jag på två veckor lyckas traska denna sträcka. Det är nu bara att fortsätta.

1 kommentar:

  1. Det ser jättehärligt ut!
    Vi har massor med snö fortfarande, men det ger sig säkert.

    Kram

    SvaraRadera