lördag 4 april 2009

Ny utmaning









På nyårsnatten stod jag på balkongen på Maleé Garden och bestämde mig för att jag skulle ta mig "Tillbaka till framtiden". Nu tar jag nästa steg på den vägen. I morse bestämde jag mig för att börja en vandring från Haparanda till Smygehuk, 245 mil, på 50 veckor. Jag vet inte om den summan stämmer men det är vad som anges på Livslunkens hemsida. Det betyder att jag behöver gå ca 10.000 steg/dag. En utmaning. Min kondition är under all kritik efter min cancerbehandling men nu känner jag mig mogen att ta tag i det och har bestämt mig för att ansluta mig till Livslunken. Jag rör mig inte tillräckligt mycket under en normal dag utan inser att jag behöver lägga till en del för att komma mer i form.
Jag fick världens bästa start på min vandring idag genom att starta en promenad strax före klockan sju på drygt två timmar eller 1,2 mil. När jag plockade av mig stegräknaren i kväll hade jag gått 19.437 steg. Inte illa. Jag får väl börja med att ta mig till Boden och hälsas på Rakel, Stickan och Marianne. Hoppas att de bjuder på fika när jag kommer. Dit är det drygt 13 mil så jag har väl göra några dagar. Jag får rapportera så ni vet när ni ska sätta på pannan.

Förutom den underbara morgonpromenaden har jag njutit ute i vårsolen med DN:s lördagskryss, god mat och dessutom tvättat sängkläderna och hängt ut på tork. Jag har försökt väcka solbrännan sedan vinterns vistelse i Thailand till liv. Sedan har vi hjälpt solen på traven med att skotta ut lite snö från högarna så att det smälter snabbare.

1 kommentar:

  1. Självklart blir det fika! Kanske t.o.m. middag;-)
    Så härligt det ser ut hos er. Vi har mycket mer snö, men idag skiner iallafall solen och det är ganska varmt. Fast kläderna behåller jag på ett tag till.

    Kram

    SvaraRadera