lördag 18 april 2009

Moster


När jag föddes var det min Moster som tog emot mig.
Igår, när hon dog, hann jag inte sitta hos henne i den stunden hon lämnade jordelivet. Men jag och mina två systrar var samlade hos henne redan tre timmar senare. Det blev en tung dag. Eftersom hon inte har haft någon egen familj har vi tre varit som hennes bonusbarn och närmast henne också nu i denna tid.
Jag var på väg ut på hembesök när jag fick budet. Det kändes som om att springa rätt in i väggen, Jag var inte riktigt beredd på att ögonblicket skulle komma just nu. Och ändå: tack för att det gick så fort så hon slapp ligga och plågas. Vi har haft en väldigt trevlig påsk tillsammans och jag har tillbringat mycket tid med henne, vilket jag uppskattar nu.
Gårdagen var fylld av aktiviteter och jag var inte tillbaka hemma förrän vid elva-tiden på kvällen. Idag har jag varit påverkad av gårdagens upplevelser men försöker så smått ta in att en person, som har funnits när mig i hela mitt liv, nu lämnat den relationen.
Livet tar tvära kast ibland!
Isvindar i luften idag. Igår blev det inte mycket promenerat, men det ska vara sådana dagar också när livet är naturligt. Idag har jag däremot fått en skön morgonpromenad. Vi har bytt däck på bilarna så nu vill jag inte ha mera snö.

2 kommentarer:

  1. Kramar till dig och din ängla-moster från Ging & Malee

    SvaraRadera
  2. Tack för kramarna! Kramar tillbaka!

    SvaraRadera