lördag 25 april 2009

Tröstevisa

Min kropp och min själ älskar mitt utökade promenerande. Jag har börjat hoppa av bussen ca en halvmil från jobbet och går genom skogen. Visserligen på asfalt (gamla Svärdsjövägen från Sveden in till stan) men knappt några bilar utan bara fågelkvitter. Det blir ett underbart sätt att börja arbetsdagen på. Nu är det ledig dag och då startar jag med en promenad runt Svärdsjön. Det ska bli skönt. Jag har investerat i nya skor. Det kändes viktigt.
Igår plockade jag undan vinterjackor och vinterskor. Det är visserligen minusgrader fortfarande den här tiden på morgonen men nu har jag fått nog av vinterstassen. Idag ska jag röja en garderob. Det verkar bli fint väder och det är så skönt att kunna bära ut allt på uteplatsen och sortera där. Lättare också att städa när allt kommer undan.
Under hela veckan har jag gnolat på Benny Anderssons "Tröstevisa". När en person dör upptäcker man hur kontakten varit för i många situationer fattas möjligheten till en dialog. Jag skulle absolut ha ringt till Moster och diskuterat nyheten om Haga slott som bostad för kronprinsessan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar