tisdag 21 april 2009

In i Västerbotten




Jag håller i mitt promenerande. Nu har jag passerat in i Västerbotten och har lärt mig att landskapsdjuret är storspov, och det är en av mina absoluta favoriter. Landskapsblomma är Kung Karls spira. Det är bara att försöka hålla utkik efter dessa. Jag närmar mig Skellefteå. Jag ska villigt erkänna att det passar mig alldeles utmärkt att ha denna morot för att hålla igång, dag efter dag. Jag blir imponerad när jag tittar på kartan och inser att jag faktiskt har gått hela denna väg sedan 2 april. Det är också bekvämt att göra det på mitt sätt.

3 kommentarer:

  1. Vilken kunskapsresa du gör!
    Det är kul att följa dina strapatser, jag borde också ta tag i promenerandet igen...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder.
    Bra jobbat, och vilken toppen ide.

    mvh Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan, tack för att du lär oss latmaskar en del under din promenad. Snart får vi höra storspoven igen, längtar. Kram!

    SvaraRadera