måndag 6 april 2009

Nyttig geografilektion

Jag har haft en bra dag idag också. Kom äntligen ut på min riktigt tidiga morgonpromenad:04.40-05.30!! Det var väldigt länge sedan men ack så skönt. Ett underbart sätt att starta dagen på. Det är inte många ute då kan jag säga. En bit på vägen gick jag och sjöng: Who´s afraid of the big bad wolf. Lite kulet kändes det att gå efter gärdet där jag såg vargen för ett par veckor sedan. Och det är ju inte ljust hos oss vid den tiden på dagen än.
Men ljuset för tillbaka livsandarna i mig igen. Så nu har jag bestämt mig för att följa mitt hjärtas röst som säger mig att det är dags att spänna bågen lite högre igen.
Så jag traskar vidare på min fantasiresa genom Sverige. Det går ju inte fort men ändå har jag lyckats knalla sammanlagt drygt 5,4 mil sedan i torsdags. Det innebär enligt min kartbok att jag nu passerat Kalix på min resa mot Smygehuk. Första stopp blir i Boden (får göra en liten avstickare) för att hälsa på Rakel där. Eftersom jag snart får några lediga dagar i samband med påsken så misstänker jag att det inte dröjer allt för länge innan jag är framme där. Jag har upptäckt att detta, förutom bra motion, också blir en bra geografilektion för mig. Jag tittar nu på kartboken varje dag och ser vilka ställen jag passerar. Efter Boden får jag traska ganska länge innan jag kommer ner till Bitten i Näsviken. Sedan bär det av till Bollnäs och Åsa. Osv. Ska bli spännande att se vilka upplevelser jag får under resans gång.

3 kommentarer:

  1. Du är otrolig!
    Promenera mitt i natten! Efter att ha sovit.

    Det blir inte många meters omväg att komma till oss om du väljer rätt väg. E4:an är inte optimal! Välj en väg som ger dig vackra vyer och träffar med trevliga människor. T.ex. med oss;-)
    Jag räknar med att du är här på påskafton, då är också Marianne här. Jag dukar för dig med.
    Anders då? Blir han kvar i Haparanda?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var kan man säga i arla morgonstund som du tar dina promenader, men det är ingen fara, jag matar djuren vid femsnåret så då bjuder jag på frukost. Trevlig påsk på er, kram

    SvaraRadera
  3. Rakel: Morgonen är min bästa tid och att promenera då är som en meditation vid dagens början. Anders, han håller sig hemma tills golfsäsongen börjar. Sedan kan han komma igång med promenader men då med golfklubba i hand. Jag ser fram emot middag med er. Jag ska summera mina steg när jag kommit igång få se hur långt jag har kvar till er.

    Åsa: Det blir trevligt med frukost hos dig. Glad Påsk!

    SvaraRadera