söndag 8 februari 2009

Inställd promenad

Jag hade tänkt mig att gå en långpromenad idag. Men det är bara att ställa in. Det skulle bli för jobbigt att pulsa och här har inte några plogbilar hunnit ut än. Men det finns annat att träna kroppen med.
Världens bästa Anders fyller år idag. Han är på tur till min pappa från lördag till söndag. Den bästa presenten jag kan ge honom är nog att försöka få bort snön så han kommer in med bilen. Det blir träning en stund för mig, mer eller mindre en-armad som jag är. Som tur är så är den inte tung. Men det kommer hela tiden mera snö, så jag får nog mitt motionspass.
Jag har hittat en bit älgfilé i frysen plus kantareller så jag lagar en festmåltid till honom. Snöskottning och en god middag blir väl en bra present.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en jättefin fördelsedagspresent, älgfilé och kantareller och fint på gården =), hälsa födelsedagsbarnet och gratulera så mycket. Kram

    SvaraRadera
  2. Gratta Anders från oss också!
    När fyller du år?

    Denna snö... smälter till våren, intalar jag mig. Som inte vill ha annat än värme och gröna gräsmattor.

    Kram

    SvaraRadera