lördag 7 februari 2009

LSD-tripp

Jag har tagit en underbar LSD-tripp = Long Slow Distance. (Tack Bitten för det uttrycket). Snöyra men härligt att kunna gå en långpromenad mitt på dagen. Jag fick sällskap av en hund. Ingen riktig utan i min fanstasi. När jag var liten lekte jag ofta att jag hade en hund och det var alltid en söt Cocker Spaniel. Denna hund slog helt plötsligt följe med mig under promenaden. Man kan ju nästan tro att det var lite LSD inblandat i alla fall. Hur som helst; när jag är ute på promenad så här blir det många tankar som kommer och går. Och det var väldigt trevligt att få detta sällskap. Det var ingen trafikfarlig hund (som Jack hos Maleé) utan en som skuttade lungt vid min sida och gjorde promenaden extra glädjefylld. Den försvann när jag kom ut på "stora" vägen, för då fick jag fullt upp med att passa mig för bilar. Vägrenen var inte plogad så jag gick mest där bilarna hade kört.
Hade egentligen velat gå ännu längre men jag är i lite tidsnöd. Jag behöver in i duschen för att sedan ta mig in till stan. Jag och mina systrar ser fram emot en kväll i opernas tecken. Digital operavisning på Folkets Hus i Falun från The Metropolitan Opera, HD live, "Lucia di Lammermoor". Om precis en månad blir det "Madam Butterfly".
Både promenaden och operan ingår i projekt "Tillbaka till framtiden". Jag är bra på gång och fyller på energi både med bra mat, skön motion, kultur och social samvaro.
I går kväll lyckades jag se mitt första "Let´s dance"-program för säsongen. Jag blir så sugen på att dansa själv. Men om jag får upp flåset lite så kommer jag nog att orka. I kväll missar jag Melodifestivalen men jag lär nog få del av det senare.

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter som du haft en trevlig dag och har en trevlig kväll att se fram emot. Det har vi med. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ha det skönt du också. Hälsingland är verkligen aktuellt inom sången just nu.

    SvaraRadera