lördag 7 februari 2009

Priviligerad till tusen!







Vilken underbar föreställning jag har varit på! Klockan är midnatt och jag är helt uppfylld av att ha sett föreställningen "Lucia di Lammermoor". Nästan fyra timmar av underbar musik och ett suveränt framförande!!!! Det gav mig helt klart guldkant i tillvaron i kväll. Tänk vad tekniken kan göra. Jag kan sitta i Falun och vara delaktig i förstklassig operaföreställning i New York via digital länk. Det är stort! Mycket stort! Och jag har tränat i kväll med mina klack-skor. Det gick bra. Det är så trevligt att få klä sig lite snyggt ibland och jag tycker det är trevligt med klackar. Men jag är så otränad att gå med sådana skor så jag är rädd att halka.



Om en månad går jag på nästa föreställning, Madama Butterfly, den 7 mars. Utöver den blir det ytterligare två denna vår: La Sonnambula/Sömngångerskan den 21 mars, och La Cenerentola/Askungen den 9 maj i smma diditala format från Metropolitan. Jag skulle gärna kunna tänka mig att se alla dessa. Få se hur det går med den planeringen. Jag måste ju ha lite ork och pengar över till Larz Christers till sommaren också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar