fredag 22 januari 2010

Jobbig vecka till ända


Äntligen fredag! Denna vecka har varit lite utöver det vanliga. Stressen har satt sig över bröstkorgen på mig men nu känns det som om jag kan slappna av lite. Så här i backspegeln kan jag konstatera att resultatet har blivit bra. Nu är det bara slapp som gäller.

Sätter mig med DN:s fredagskryss och hoppas att jag så småningom orkar titta på Let´s dance. Jag är tveksam med tanke på att jag inte sovit en blund sedan 01.30 i natt. Men det går ju i repris i morgon så jag tar kvällen som den kommer.

Fredagkvällar är våra heliga kvällar. Inga måsten, inga krav, bara göra det vi känner för. Det har varit så i massor av år. Som en oas i vardagen. Lördag blir det mera fart men fredag kväll är helig. Egentligen hade jag planer på att åka till Pappa men jag orkar inte. Så nu finns det ett par tomma timmar framför mig att fylla. Bara med vila, återhämtning, skön musik........
(Bilden är från mitt besök hos Mariadöttrarna på Omberg i maj 2009. Jag vilar tanken på att det snart är vår.)


4 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig bild. Njut av din fredagskväll, i drömmarnas värld eller framför tv:n. Kramar från Bollnäs!

    SvaraRadera
  2. Njut du också. Hoppas att vi kan träffas framöver. Det skulle verkligen vara trevligt!

    SvaraRadera
  3. O, så vackert. Det finns inget som går upp mot en svensk vår. Inget blommar så vacker som något man längtat efter. Ha en riktigt skön helg. Hälsar vi från Nya Zeeland.

    SvaraRadera
  4. Se där, Ethel. Det fungerade. Tack för hälsningen!

    SvaraRadera