måndag 11 januari 2010

Livet är som att dansa tango

Inte för att jag vet hur det är att dansa tango........ Men jag vet inte hur det är att leva heller! Jag vet bara att det kan vara nog så komplicerat, precis som jag tänker mig en tangotur. Just nu, precis som många gånger förut, önskar jag att jag blev onödigt rik så jag kunde gå till jobbet och säga upp mig med omedelbar verkan. Bara så där................ Det känns som om det finns viktigare saker att lägga min energi på. Som barnbarn, t.ex! Mitt viktigaste projekt i livet. Vad vore livet utan den fortsättningen, nu när ja fått den gåvan. Livet har många andra viktiga projekt också , om man inte ges den gåvan. Men jag, som fått den gåvan gånger tre, jublar över deras olika behov och mina möjligheter att berika deras liv. Men Lotto tycker inte att jag ska ha det så gudomligt just nu utan jag får harva på ett tag till. Tyvärr tror jag att jag får harva in i ett spår som är tuffare än vad jag egentligen klarar snart. Men vem bryr sig?

3 kommentarer:

  1. Sluta genast att dansa tango - tror du måste ut och shaka lite istället! Nu är det för kallt och mörkt åt dig... det blit bättre snart Brita. Skickar lite solsken genom datorn - känner du?

    Stor Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja. Tack. Det värmer. Stor kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. En varm kram i vinterkylan, snart kommer våren hoppas vi, med sol och värme. Fram till dess hoppas vi att dina vänner och familj kan hålla dig varm.

    SvaraRadera