lördag 9 januari 2010

Julgransplundring

Är hemma hos Pappa. Jag tror aldrig att jag upplevt honom så glad över att vi kommer. Den långvariga, stränga kylan stressar honom. Kulet att vara ensam i stort hus med temperatur runt minus 30 grader under lång tid.
Vi ska ha julgransplundring idag. En liten början på att en ljusare tid är i antågande. Jag planerar för fiskdamm. Pappa och Anders ska få påsar med lite lördagsgodis i.
Melodikrysset har sin givna plats (hoppas att Angela på Åland löser tillsammans med mig på Facebook. Tänk vad datorn kan göra för att upprätthålla relationer!), och sedan ser jag reprisen på Let´s dance. Höll Pappa sällskap igår och såg "På spåret" så nu ser jag reprisen idag på dansen. Vem blir favorit i år? När temperaturen är runt minus 30 gör det inget med en innedag till. Men jag längtar efter mina långpromenader.

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt det låter med julgransplundring och godis.Ha en ljuvlig kväll!

    SvaraRadera