onsdag 6 januari 2010

Sömnsjuka

Jag sover till åtta på morgonen och skulle nog kunna sova en stund till. Tror att jag har drabbats av sömnsjuka. Den långa, mörka hösten har tagit kål på mig. Jag som brukar vakna klockan fyra på morgonen utan problem gick igår upp två gånger och ställde om väckarklockan. Var seg hela dagen och kvällen och sover som en klubbad. Det kan vara så också att jag inte har kommit ut på mina sköna långpromenader på länge. Kylan håller i sig, just nu värre än på länge. När det är minus 32,4 går jag inte ut på min 2-timmarspromenad. Jag får kramp i luftrören bara av att ta mig till busshållplatsen med betydligt lägre temperaturer.
Idag får jag fira en ledig dag hemma med att bara slappa, tror jag. Jag hetsar väl upp mig lagom i samband med skidskyttet, men annars blir det nog lugnt.

1 kommentar:

  1. Ha en härlig dag inne i stugvärmen, det är ju rena sommarvärmen hos oss jämfört med hur ni har det. Om det kan vara till någon tröst så blir även hästarna trött av kylan och får därför lite extra mat, så kallat "köldtillägg" så ta en kaka till kaffet, kram!

    SvaraRadera