fredag 19 februari 2010

Beroendesjukdommar

Råkade knappa in mig på Aftonbladet just som Tiger Woods höll sin presskonferens. En första början i ett "nionde-stegs-arbete". Tyvärr finns det en liten misstanke hos mig att det inte är ett äkta sådant men det får väl tiden utvisa. Jag hoppas att han tar den hjälpen som han pratar om och som han absolut behöver. Och min fullständiga övertygelse är att han är lika sjuk, varken mer eller mindre, som alla oss, som har svårt att avstå från sockerdroger m. fl. . Det är bara det att hans addiction får större konsekvenser. Det blir inte lika stora rubriker i tidningarna när vi inte kan låta bli bullar, kakor, smörgåsar, glass, godis mm. Men det är ingen skillnad!!!!
Men när hjärnan triggar oss till sexmissbruk får det grava konsekvenser.
Så jag önskar att alla som har synpunkter på Tiger Woods funderar över t.ex. Jesu ord i Bibeln: den som är utan skuld kastar första stenen. Titta på dig själv och vad du gör för att missa målet med ditt liv. Om du är ofelbar där: förakta Tiger Woods!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar