fredag 19 februari 2010

Njuter av konståkning

Vaknade klockan tre lagom till att se Adrian Schultheiss underbara åk. Det lovar gott för framtiden. Jag hoppas att de visar herrarnas friåkning på TV under dagen. Kan gärna se igen. Min favorit, Evan Lysacek, lyckades ta hem guldet! En annan favorit, Patric Chan, lyckades inte lika bra detta år. Men han åker så underbart mjukt och smidigt. Japanen Daisuke Takahashi har jag inte tidigare sett men han åkte också otroligt fint. Ska bli spännande att titta på honom i framtiden.
Ryssen Plusjenko åker ju också otroligt fint men han hamnar för mig i sasmma klass som Patrik Sjöberg och Nordtugg. Osympatiska stöddiga.......

http://bit.ly/bnm8Up länken ligger kvar till den 21 mars 2010, för den som vill kolla

Härligt att Schweiz gav Canada en match och tog 1 poäng från dem i ishockeyn. Curlingen är också väldigt spännande att titta på.
Jag säger bara det: Anja!!!!!! Vilken kämpe! Grattis till att du överlevde och att du tog ett brons dagen efter flygturen.
Jag lider med Helena Jonsson. Skulle vilja ta henne i famnen och trösta henne. Hur ska hon orka ladda om. Hoppas att hon får proffshjälp efter detta OS.
Charlott och Björn. Underbart att ta del av deras glädje. Ser fram emot fortsättningen.
Ja, jag skulle kunna fortsätta att räkna upp, men det får vara. Men som Åsa säger: det är nästa så att man får träningsvärk.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att vi med vår träningsvärk skulle må bra av lite massage, undrar om vi kan övertyga någon om att vi är i behov av det =) Trvelig sporthelg, kram!

    SvaraRadera