fredag 21 januari 2011

Frusen!

Kallt på hotellrummet. De tjocka gardinerna stänger ute värmen från elementet. Jag har dragit bort dem och kollar ut mot den Jumbo-jet, som står rakt utanför fönstret och fungerar som vandrarhem. Efter två timmars vakenhet öppnade hotellfrukosten 04.30 så jag har tagit en "långfrukostfika" med tidningsläsning och känner mig nu lite mera uppvärmd.
Läser om bl.a. två filmer som jag vill se: "Medan åren går" och "Mina eftermiddagar med Margueritte".
Jag tycker om långa hotellfrukostar. Det pågår ett annat liv där än hemma vid frukosttid. Tidig fredag morgon. Två tyska män vid bordet intill, förmodligen på väg hem efter konferens eller affärer. Äldre par på väg ut på rekreation. Ensam man, som kastar i sig portion efter portion av korvar, stekt potatis, äggröra mm. Undrar hur hans mage mår om en stund????
A. sover fortfarande skönhetssömn. När han vaknar äter vi långfrukost och tar oss sedan till flyget.
Tack vare vårt beslut med denna övernattning fick vi en lugn kväll och avslappnad morgon.

3 kommentarer:

  1. Snart blir du varm! Ses i morgon, Kram

    SvaraRadera
  2. Vill bara önska Er en bra resa, lite jobbigt med långa resor, men det är ju mödan värt. Ha det gott vi hörs.

    Kram Ethel

    SvaraRadera
  3. Ha det riktigt härligt under ledigheten, kram!

    SvaraRadera