tisdag 25 januari 2011

Minst 800 kineser
















Tack vare värdinnan samt en "granne" med karta från Google Earth har vi idag tagit oss till en för oss ny strand. Supertrevligt! Knappt några turister förutom Malee Gardens gäster. Och vilka trevliga grannar vi har!!!!! Precis som hemma, men där är det sällan som vi lever under dessa premisser. Tänk om vi hade hade denna bygata med trevliga matställen plus skön utevärme...

Men det var väl att ta i att vi var tämligen ensamma! Stranden invaderades av minst 800 kineser, enligt en av kvinnorna i marknadsstånden. Tydligen var det någon kinesiskt högtid idag och alla dessa personer kom per X antal bussar till stranden för att sedan förflyttas till turist-ö med high-speed-båtar. Denna massvandring tog ett par timmar. Men vad gör det? Jag njöt. Stranden passade mig utmärkt förutom att vattnet inte var det renaste. Varför måste människor slänga så mycket skräp i vattnet????
Jag njöt av havsbruset, stenformationerna och dagens "vandring i solen" blev en underbar meditation. Ända tills jag slog höger lilltå i en sten! Så nu gör det ont att gå, men det hör liksom till mina semestrar.
För första gången i Thailand fick jag sitta under stora lummiga träd i stället för under ett parasoll. Och den friska vinden gjorde att det aldrig blev stekande hett. Molnigt till att börja med men sedan kom solen. Men vi njuter av molnigt väder oxå.
Väl hemma tog vi en tur till vår moppeuthyrare. Moppen får ta oss ut på de utflykter vi satsar på under denna vistelse. Sedan åkte vi till sweiziska bageriet och köpte bröd, emmentalerost (supergod!!!!) och skinka samt till Lotus för inköp av ägg, tonfisk, tomater mm.
Nu laddar vi för kvällen inomhus med dusch, kollar datorn och aktar oss för den värsta värmen ute. Sedan väntar middag på Stenbordet.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Rättelse: grannen Hans satt på Kallot´s när vi kom så vi åt tillsammans där i stället i kväll.

    SvaraRadera
  3. Hoppas det inte blir för illa med tån. Passa på och njut av sol värme. Här hemmavid har kvicksilvret kupit ned till 20 kallgrader. Jag har tänt en brasa och tänker kura framför den, med ett kryss och en kopp te. Det tycker jag är en passande sysselsättning, en kulen vinterkväll. Kram från Ethel

    SvaraRadera
  4. Vad härligt ni verkar ha det, fast det är ju inte så svårt att bara mysa och må där nere. Fortsätt med det, kraM

    SvaraRadera