fredag 19 juni 2009

Glad Midsommar

Nu skiter jag i att det regnar! Nu blir det bra ändå.
Thea ser fram emot att få ha Malungsdräkten på sig. Den syddes till mig och mina systrar av min farmor på 1950-talet. Jag har köpt ny mössa och schal till Thea. Det blir sill och potatis till lunch och grillning till kvällen.
Veckan som gått har innehållit det mesta: umgänge med syskonpar, som då och då varit på olika våglängd, dunderförkylning, separation i bekantskapskretsen, nyupptäckt lungcancer hos nära vän, ambulanstransport till sjukhus på grund av hjärtbesvär för en annan nära vän, iskalla vindar, men också en vigsel i grannskapet och underbara stunder med samma syskonpar (mina barnbarn), som ger mig så mycket i livet.
Sent i går kväll dök minstingen upp med sina föräldrar. Han blev helt rusig av att få träffa sina syskon och sin Farmor igen så det var svårt att få honom i säng. Dessutom hittade han en bok med traktorer, så lyckan var total. Jag väntar på att han snart ska dyka upp och vilja ha välling och läsa bok med mig.

GLAD MIDSOMMAR!

2 kommentarer:

  1. ja vem blir inte lycklig av en bok med traktorer!!! Glad midsommar på er!

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte! Vad är väl en bok med traktorer, tydligen helt underbar. Det beror nog på vem man frågar. God fortsättning på er!

    SvaraRadera