söndag 14 juni 2009

Livet blir inte som man tänkt sig

Jag hade planerat för några ljuvliga dagar i min barndoms fäbodstuga tillsammans med två av mina barnbarn. Jag har sett framför mig hur vi skulle sitta framför brasan och läsa sagor, ligga i sängen på kvällarna och titta på skuggorna i taket från brasan, vandra ute efter välbekanta stigar osv. Men: regnet det bara öser ner..... Det var inte läge för sådana utflykter när jag hade hämtat dem utan vi styrde kosan hemåt i stället. Det är tufft nog att vara i denna civilicerade miljö under rådande förhållanden. Dessutom har jag begåvats med en ordentlig hosta så min sömn är inte den bästa. Det tar på att hosta, ska jag säga. Vilka prövningar man kan råka ut för!
Vi hoppas på bättre väder tills i morgon så att vi åtminstone kan spela fotboll ute på gården. Vi körde en match igår i regnet (hade tröttnat på att vara inne) men det blir ganska varmt att leva innanför regnkläder när man samtidigt rör på sig så jag hoppas på enklare förhållanden i morgon.

1 kommentar:

  1. Vi fick regn först idag. Eftersom det är - i princip - det första regnet är det härligt att sitta på altanen, med markisen som skydd, och se på. Inte vara i.

    Hoppas ni får bättre dagar!
    Kram
    Rakel

    SvaraRadera