tisdag 16 juni 2009

Uppehåll

Jippi! Inget regn just nu. Förhoppningsvis kan barnen leka ute en liten stund idag. De har sett fram emot att vi ska sätta upp två strandtält mot varandra så att de kan ha koja ute. Jag håller tummarna för det. Då kanske jag kan få tio minuter över till att bringa ordning i det kaos som blir inomhus när fler än vanligt ska samsas på liten yta. I går gjorde vi ett tappert försök i lekparken men klätterställningen var för blöt och hal för att det skulle fungera. Molokna fick vi gå hem igen.
Vi planerar för midsommarfest hos oss. Tyvärr ser det ut som om regnet kommer tillbaka då. Vi får väl ta på oss vinterkläderna, sätta på infravärmen och hoppas att det åtminstone är myggfritt.
Hostan håller i sig. Nattsömnen störs. Promenaderna ligger nere. Jag stosar kvar i Hudiksvall och tar nya tag när barnen åkt hem till sitt.
Eftersom jag har haft två år med fyra veckors vintersemester har jag inte så mycket semester att ta ut denna sommar. Denna vecka är en av de få. Trist då att vädret och förkylningen gör att det knappast är guldkant på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar