söndag 28 juni 2009

Inspirerande kultur

Jag ser på Aftonbladets nätbilaga att filippinska fångar gjort ett nytt uppförande av "Thriller" som en hyllning till Michael Jackson. Det går att se bilder från detta men också en länk till deras tidigare uppförande. Jag blir tagen av detta. Tänk vad kultur kan göra med människan. Jag gör ett tappert försök att förmedla denna länk. Det finns säkert ett bättre men då behöver jag tips via någon kommentar. Tack!
http://www.youtube.com/watch?v=hMnk7lh9M3o
Jag har alltid tyckt om Michael Jacksons musik och hans otroliga proffsighet men har aldrig köpt någon skiva. Idag tittar jag dock på en repris på programmet som sändes på fredag kväll med anledning av hans bortgång. Jag vill uppdatera mig så att jag så småningom kan bidra till mina barnbarns kulturella utveckling. Musik är viktig och Michael Jackson har lämnat stora spår efter sig i den världen. The King of Pop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar