tisdag 16 juni 2009

Ljusa sommarkvällar

Jag känner sorg i hjärtat när jag inser att det även detta år inte blev möjligt att sitta ute och njuta av ljusa försommarkvällar. Jag har en känsla av att det har varit så de senaste åren. Kyligt långt in i sommaren och i stället varmt långt in på hösten. Vi får kanske lägga in en extra månad i kalendern för att komma i kapp och sedan kalla nuvarande juni för maj osv? Eller.......
Före ljusterpins tid i mitt liv började jag få ångest redan nu över att mörkret snart skulle komma tillbaka och lägga sig som ett tungt täcke över mig. Nu vet jag att jag kan möta detta mörker med min lampa och på detta sätt skapa lite balans. Just nu får jag köra med mörkläggningsgardiner och ögonskydd (sådana man kan ha med på resa) för att över huvud taget få kroppen i vila. Men tack och lov för den kunskap jag har fått av Cecilia Rastad (det går bra att ta del av hennes kunskaper via Google).

3 kommentarer:

  1. Hoppas det ordnar sig och att du mår bra framöver. Trevlig midsommar, kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Brita!! Hoppas ni får en riktigt skön o frisk midsommar. Här är vädret sol-blås-regn, inget att göra åt. Vi väntar på bättre väder i Augusti när ni kommer. KRAMAR Kerstin o KJell

    SvaraRadera