torsdag 17 februari 2011

Kärlek till döds

En av dagarna här i vår lägenhet hade två fiskar i dammen dött. Varför vet vi inte. Ging köpte en ny fisk och denna lilla stackare tycker så mycket om mig att det höll på att kosta honom livet idag. Jag törs nästan inte gå i närheten av fiskdammen längre utan kryper ihop och smyger förbi. När han ser mig på morgonen när jag går ut för att äta frukost blir han så glad att han hoppar upp ur vattnet. I morse blev hoppet så stort att han hamnade utanför dammen. Han sprattlade in i buskarna först, sedan ut på kakelplattorna och ytterligare ett snabbt hopp förde ut honom i den japanska trädgården. Anders lyckades fånga in honom och få ner honom i vattnet igen. Det är inte ofta man blir förklarad sådan kärlek. Så om också denna fisk dör så är det mitt fel! Jag håller tummarna och smyger förbi fiskdammen!

2 kommentarer:

  1. Kanske var du en vacker sjöjungfru i ditt förra liv med en vacker fiskstjärt. Om det kan vara till någon tröst så hade vi ju lika mycket snö ifjol och den försvann ju och i lagom tid med, vi hopas på samma scenario i år.Ha det så bra, kram.

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att va populär! :D

    SvaraRadera