onsdag 16 februari 2011

Tacksamhet

Jag vaknade i morse helt uppfylld av tacksamhet. Tänk vilken lycka att kunna sova en hel natt! Gårdagens natt vara en mara: jag snurrade runt i sängen från det jag la mig tills jag vaknade vid halv tre och inte längre kunde somna om. Vedervärdig klåda på grund av myggbett. Nu somnade jag i stolen på balkongen men tog mig rätt snabbt till sängen och har sovit drygt åtta timmar! Vilken lycka. Något att vara tacksam för.
Jag känner också stor tacksamhet över:
att ha fått snart fyra underbara veckor att vårda min relation till Anders och till mig själv
att ha en underbar familj- och vänkrets hemma
att ha fått nya vänner genom "grannar"
att ha upptäckt att mitt och Anders sätt att vara har skapat viktiga relationer här i "långfäboden". (värdparet, restaurangpersonal, massöser). Tänk att en kokerska, bakom väggen, kan sticka ut sitt huvud och säga att hon kommer ihåg oss trots att det var två år sedan och att tusentals människor har passerat förbi?
att det finns så mycket vackert för ögat att titta på
osv..........

1 kommentar:

  1. Vi är tacksamma för att ni valt oss till Långfäbod :D Njut av era dagar i solen och värmen. Vi ses, kram!

    SvaraRadera