söndag 20 februari 2011

Svensk underhållning?

Kollar inspelat program från gårdagskvällen av Melodifestivalen. Som så ofta blir jag fundersam hur producenter tänker. Jag vet att det sitter en massa små barn framför TV:n och suger i sig det som presenteras. Varför då: programledare som lurar äldre person med permobil, gammal dam med rollator aom nästan blir påkörd osv, "förhörsmetoder" när man ska presentera deltagarna, en massa svordomar, fåniga inslag mm. Ja, inte är det något jag gillar. Jag har lovat spela in till min minsting Oliver och jag vet att han kommer att specialstudera Eric Saade. Hoppas att han missar det som jag inte tycker passar i familjeunderhållning.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig fullt ut. Jag tittar på sammandraget, när omröstningstiden nästan är slut, då slipper jag allt trams. Sedan kan jag se vinnarlåtarna, det räcker bra för mig.
    Kram Ethel

    SvaraRadera