måndag 21 februari 2011

Svärdsjö blodbad

Vaknade halv två i natt av att näsblodet forsade. Ansikte, nattlinne, toastolsringen, golvet i badrummet har nu fått sig en ordentlig "extreme makeover". Det tar en stund i mörker innan man hittar flera förpackningar med näsdukar att torka upp med. Slemhinnorna i min näsa tyckte inte om att komma hem igen. Mina näsprobelm försvann så fort jag kom till Thailand och jag hann bara kliva av planet i lördags så var jag tillbaka igen med samma problem. Undrar om Försäkringskassan går med på att jag tillbringar vinterhalvåret i Thailand för ljus och glada näs-slemhinnor med ersättning? Jag skulle helt klart behöva det.
Så nu hoppas min näsa på att den torra, kalla luften, både ute och inne snart ger vika för behagligare väder.
Så nu har jag ytterligare en låång morgon innan det blir normal tid att äta frukost och åka till jobbet. Det tar sin lilla tid för mig att ställa om tiden. Jag orkade till kvart i åtta i går kväll men sedan somnade jag i soffan framför TV:n.

1 kommentar:

  1. Brita - gör ett allvarligt försök med Försäkringskassan! Alla sätt är bra...........

    SvaraRadera