måndag 19 januari 2009

Fördelar med att vara hemma igen:

Det gäller att tänka positivt!
1: Just nu upptäckte jag att jag trodde att klockan var ca 20:30 och så var den faktiskt 17:10! Det går framåt! Mot att vara i rätt tid! Inte kvar i thai-tid. Förut var det en skillnad på 6 timmar. Avståndet krymper.
2: En jättefördel med att vara hemma är att kunna höra systersonen Lars i direktsänding i Radio Dalarna. Han sänder programmet Gomorron Dalarna tillsammans med Charlotte (som jag är rätt säker på var med på samma tåg mot Stockholm som vi den 20 december men som jag var för blyg för att prata med och berätta att jag är moster till Lars). Jag gillar att lyssna på honom och det går säkert för andra att lyssna på webben, om man nu inte råkar bo i Dalarna, som jag gör. Visserligen spelade han Håkan Hellström när jag slog på radion i morse men det är säkert inte hans fel. Måste vara någon annan som gjort ett så dåligt musikval. Tack och lov valde han att spela Lasse Stefanz efter klockan halv nio (ca 08:36 för den som vill gå in och lyssna) så då blev jag nöjd. Titeln på låten var väl inte den bästa ("Det regnar och regnar") men titlarna på låtarna kan ju inte han göra mycket åt. Han vet ju att jag gillar att dansa så det är bra att det blir lite sådana låtar ibland. Jag ser fram emot att Larz Kristerz skiva kommer ut och spelas varje dag. Det blir bra för min träning framöver!!!! "Tillbaka mot framtiden" är det ju som gäller. Då behöver jag dansa!
3: Tack vare att jag har lämnat Thailand och kommit hem har jag fått klart för mig att Lars och jag numera också kan mötas i blogg-världen. Han har startat en blogg, som jag kommer att följa och som jag tipsar om här.
4: Anders har fått arbete ett par veckor framöver! Tack gode Gud! (Det hade han inte fått i Thailand!) Då kanske jag kan sova lite bättre i natt. Jag ser fram emot att finanskrisen klingar av så att vi slipper flytta hem till Pappa. Visserligen gillar jag honom hur mycket som helst men det är lite bättre att vi bor på var sitt ställe.
5: Jag kan börja längta tillbaka till Thailand. Det skulle jag inte göra om jag var kvar där.
.........................................................................

6 kommentarer:

  1. Grattis Anders! Hoppas det håller i sig en bra stund =) och att du trivs på ditt nya jobb. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Du är positiv du!
    Härligt!

    Skönt att Anders fått jobb, även om det inte varar för evigt. Men vad varar för evigt?

    Ni är med på mitt senaste blogginlägg.

    Kramar från oss bägge

    SvaraRadera
  3. Har just läst alla dina inlägg och tycker att du är jätte duktig på att skriva!

    Hälsningar Stickan

    SvaraRadera
  4. Kul att Anders fått ett jobb, han får säkert fler - han utstrålar kunskap och godhet den mannen.

    Kram o hälsa!

    SvaraRadera
  5. Tack för hälsningarna! Anders behövde matlåda idag igen och det känns bra. Håller tummarna för att det fortsätter så att vi kan ladda för ytterligare en resa.
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  6. Jag kommenterar dina kommentarer på min blogg, så du vet.

    Hur länge ska du tvätta? Jag vill veta mer - vad är det i matlådan eller vad som helst.

    Här är det förkylt och febrigt. Inte för mig men för Stickan.
    Kanske drabba jag? Men jag vägrar!
    Våga vägra!
    Som om det skulle räcka? Men ett försök är det iallafall.

    Kramar från ett relativt varmt Boden ( nästan noll)

    SvaraRadera