lördag 24 januari 2009

Håll drömmen vid liv

Under min utflykt till Örebro igår köpte jag två trisslotter. Anders hade vunnit fyra nya på ett tidigare inköp. Så före hockeyn igår hade vi sex trisslotter att skrapa. Inte vinst på någon av dem. Lite typiskt hur det brukar vara för oss. Så det blir inte bokning av jul/nyårsresa idag. Men vi får hoppas att Harry har tänkt på våra behov eller Lotto ikväll. Det gäller att hålla drömmen vid liv.
Jag såg början av hocheymatchen i går. Mora ledde när jag slocknade. Leksand gjorde mål precis när jag vaknade så det blev avgörande genom straffar. Grattis Mora till visnten! (trots att Anders håller på Leksand). Det är roligt med derbyn.
Kom precis in i sovrummet när Let´s dance skulle avgöras. Där stod TV:n på för inspelning, så jag såg vem som åkte ur tävlingen men nu får jag jobba på med städning här så jag kan titta på hela programmet.
Jag har nog snart sovit i kapp alla timmar som jag förlorade i samband med resan hem och efterdyningarna av den. Och jag börjar hamna lite mera rätt i tid. Känns skönt. Och idag jobbar inte Lars på radion, i alla fall inte på morgonen, så jag slipper lyssna på nyheterna. Jag tycker att det är ett fruktansvärt sätt att börja dagen på med att ta in en massa katastrofer. Jag tror inte att vi människor är byggda för det. Tänk att i stället för katastrofnyheter till frukosten få höra nyheter om allt underbart som händer i världen. Så mycket bättre vi skulle må. Jag brukar för det mesta spela någon härlig musik att starta dagen till.
Jag får göra som Lars: skriva om musik och mat på min blogg.
Veckans musik: Westlife och The Refreshments, varvat
Veckans mat: älgkött i form av grytor och rostbiff
Stegräknaren ska fram. Dessutom ska jag göra en mix av låtar som jag tycker om att röra mig till. Jag väntar bara på Larz Kristerz´s skiva. Den kommer säkert att bli en bra skiva att träna till för mig. Jag älskar att dansa och har mycket lättare att bli på bra humör och röra mig om jag hör medryckande musik. Skulle säkert ha gillat att vara med Maleé på fest i Kata men jag hade aldrig orkat med på de tiderna som festen pågick. Vid fyra-tiden på morgonen går jag upp!
Nu är det dags för tidningsläsning och frukost. Sedan blir det lite Refreshments-tempo. Det är lättare att få upp flåset i uppröjningen här hemma till den musiken. Melodikrysset är standard när jag är hemma på lördag förmiddag. Jag borde också gå och köpa DN så jag kan haka på Pappas och systrarnas kryssande. Få se om jag hinner med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar