måndag 19 januari 2009

Hemma igen

Inte nog med att vi har tagit klivet rakt in i ett berg med tvätt (bort med sand, sololja mm från våra kläder) och fel årstid för mig med mörker och kyla. Vi klev också rakt in i ett julpyntat hus igår kväll. Det kändes helt OK när vi åkte den 20 december men inte lika roligt när vi kom hem den 18 januari. Så här finns att göra. (Duk med tomtar på under berget med post, tidningar och reklam, adventsljusstakar i fönstren osv). Dessutom kommer jag, en bra tid framöver, att få brottas med att kroppen fortfarande släpar på thai-tid (kroppen är inställd på att sitta vid stranden nu i stället för att gruva sig för att gå ut och hämta in tidningen). Jag har svårt med tidsomställningar även mellan sommar- och vintertid.
Såg reklam om semlor! Känns fel för mig. Semlor äter man på fettisdagen (24 februari) och tiden däromkring. Lite trist att tiden mellan julen och fastan har blivit så kort. Men det är väl tur att vi är olika. Och det gäller väl att "mjölka" oss konsumenter så mycket som möjligt. Jag kontrar med lingonglögg, som man säkert kan njuta av ett bra tag framöver. Jag hoppas mest på en bukett med tulpaner i stället på bordet när tomtarna kommer bort. Skulle gärna ha lite vår ute men får nog vänta.
Så det blir väl bara att gå ut i kolsvarta mörkret, passa mig för isfläckar och hämta tidningen för att se om något viktigt hänt här hemma. Jag skulle gärna hellre strosa barfota i sanden på t.ex. Nai Harn, men det kommer att bli helt OK också detta. Jag satsar på lite älggryta till lunch så att jag känner mig riktigt hemma.

2 kommentarer:

  1. Tvättberg är aldrig roliga men det brukar va rätt skönt att vara hemma iaf. Ha det så bra, vi strosar vidare härnere.

    Kram Ging & Malee

    SvaraRadera
  2. Tänd några mysiga ljus, njut av älggryta och lingonglögg. Våren och ljuset kommer snart. Titta på bilder och planera en ny resa. Sköt om er, kram och välkommen hem, trots allt.

    SvaraRadera