torsdag 15 januari 2009

Svårt att var ny bloggare!


Vår "dotter" på frukostrestaurangen




"Stenbordet", restaurang under plåttaket. Toppengod mat också där.



" Hen Chef " har toppengoda vitlöksbröd och underbart god pizza, tycker Anders. Jag tycker byggnaden är helt enormt charmig: ett plåttak, en murad vägg ut mot gatan, en lucka som man fäller ner för transport mellan kök och serveringspersonal, ett golv med några stolar. Det fungerar.
Så här heter vår by. På väg till frukosten går vi förbi fler av våra kvällsrestauranger:







Kallot´s är en där vi ätit många kvällar.








Ingenting kommer på den platsen som jag tänkt mig. Det som jag lägger in sist kommer längst upp. Men jag lär mig väl så småningom.
Jag fortsätter så får vi se.
Anders och jag har fått ytterligare en dotter, ja jag tror att det blir en syskonskara på åtminstone tre. Fia, Micke och Jonas får många thailändska syskon om vi ska fortsätta så här.
Jag förstår ingenting. Tydligen ska man lägga in bilderna tvärs om eller vad gör jag för fel!! I alla fall: gänget på bilden längre upp är personalen på vår frukostrestaurang.
Bilden som hamnade överst var tänkt att ligga längst ner. Flickan på bilden skulle helst se att vi inte åker hem.

Nu får jag ropa på Maleé, Rakel eller Åsa och kolla vad jag gör för fel när allt hamnar i helt fel ordning. Jag är redan här... hälsar Malee!
Min allra bästa Anders, som är ett toppensällskap på resan genom livet!

3 kommentarer:

  1. Om du förminskar bilderna - som om du ska eposta dem - får du in fem st vid varje transport. Att förminska har jag lärt mig av Britt-Marie, det tog en himla tid innan.
    Ja, de du lägger in först kommer längst ned osv.
    Jag lägger alltid in alla bilder först, sedan skriver jag. Det blir ju skitjobbigt att behöva flytta alla bilder...

    Man lär sig. Ibland av misstag och ibland av goda vänner. Ibland aldrig, kan jag tro som inte har koll på allt.

    Kul att se "vår" frukostpersonal och alla mysiga restauranger. Vi längtar tillbaka, men det låter på Stickan som om det blir östsidan nästa gång. Det tråkiga är att det byggs överallt så det mysiga, genuina försvinner mer och mer!

    Nu är det middagsdags i London.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur gjorde du för att jag ska se ditt foto när du kommenterar hos mig? Någon inställning jag inte har kläm på, kan jag tro.

    SvaraRadera
  3. Ta det lugnt Brita, du är riktigt duktig för att vara så ny på blogger. Vi tar fortsättningskurs i eftermiddag. Det är lättare än du tror att få bilderna där man vill ;-)

    Kram från granngår’n

    SvaraRadera