torsdag 22 januari 2009

Sällskap på bussen

Tack och lov för biblioteket i Svärdsjö. De måste ha fullt upp med mig. Just nu har jag som sällskap på bussen: "Sannas matbok: för den självläkande människan". Jag väntar på ytterligare en bok: "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra". Susanna Ehdin och Nisse Simonsson, två oerhört kloka människor enligt mig. Det finns fler. Jag återkommer med det.
Nu: på med ytterkläder och reflexer, ut med "dramaten" och passa mig för tunga lastbilstransporter med timmer. "Mot Sherwoodskogen" eller rättare sagt: mot Syncentralen och det enligt mig viktiga arbetet att finnas till för äldre personer med synnedsättning i Dalarna som kurator.
Jag återkommer med alla de uppgifterna som försvann när datorn ballade ur här tidigare på morgonen. Sådant kan man få psykbryt av. Sitter och skriver länge och så försvinner allt! Precis allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar