måndag 9 mars 2009

Hjärtats oro

Har precis läst boken "Hjärtats oro" av Clarence Crafoord, där han beskriver sitt möte med sjukvården i samband med sin hjärtinfarkt. Läkaren som blir patient. Nyttig läsning.
Jag känner också en hjärtats oro. Har just nu två släktingar, som inte mår så bra. Oron för den ena driver mig att korta ner dagens arbete plus att ta en semesterdag i morgon för ett besök hos henne. Ibland blir det helt klart hur man ska göra, trots att det skapar olägenheter. Ibland ska man inte vänta till längre fram med att göra sådant som känns viktigt.
Så nu ska jag ta mig ut och skotta undan lite tung snö igen (det snöade här igår) så att jag kan ta mig ut med bilen.

2 kommentarer:

  1. Tänk inte på att det skapar olägenheter eller
    så för andra.
    Utan ta vara på tiden med din nära.Jag hoppas det är något som kan bli bra.

    Usch. din stackare som får skotta så.

    Hoppas du mår bra själv.

    Är du alltid uppe så tidigt?

    mvhn Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja. Jag älskar morgonen. Då smyger jag igång dagen.
    Brita

    SvaraRadera