tisdag 3 mars 2009

Snö, mera snö och ljuvliga barnbarn

Jag har haft intensiva dagar under vecka 9 med mina barnbarn och deras föräldrar. Nu känns det som om jag skulle vilja ha ett par dagar ledigt för:
att snabbt få undan tvättberget med lakan (barnen hade vattkoppor när de kom så det känns skönt att tvätta igenom rubbet),
få ta rätt på pulkor som ligger utspridda på tomten (fast egentligen kan de få ligga kvar så jag blir påmind om hur roligt vi har haft det)
hinna bläddra igenom tidningar som kommit
slappa med något korsord
ta rätt på snön som kommit sedan jag kom hem igår
hämta andan och bara vara..................
Men: jag ska till Avesta idag i jobbet för möte med två patienter, vars vardag påverkas av synnedsättning. Dessutom hade vi fått in många remisser under förra veckan så jag har en hel del att göra med att fånga upp hur vi bäst kan ta hand om dessa människor.
Så mina andra önskemål får väl anstå till senare.
Men min stödstrumpa för armen måste på nu för jag behöver ta ett tag med snön. Anders övernattar i stan så jag har inte så mycket att välja på.
JAG LÄNGTAR EFTER VÅRSOL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar