torsdag 19 mars 2009

Kulturell energi


Vad vore livet utan kultur?!
Det kan man verkligen undra. Jag skulle inte klara mig utan tillgång till god litteratur och god musik. Nu har jag fyllt på igen. Och jag har haft trevligt sällskap.
På första passet var det jag och prinsessan Thea som såg Svansjön. i lördags. En helt underbar föreställning som varmt kan rekommenderas. Som ni ser var hon också i högform. Gosedjuret Tusse håller hon i högra handen men det var så mörkt i salongen så han syns knappt. Hon blev verkligen uppmärksasmmad i pauserna med sin fina klänning, som jag hade turen att hitta i en affär i Falun, och en söt håruppsättning. Hon fick många blickar och en och annan kommentar. Bl.a. "där kom det också en svan", vilket hon uppskattade mycket. Föreställningen blev lite lång för henne men vi lättade upp det hela med att titta i en kikare på dansarna. Och hon uppförde sig exemplariskt. Satt helt tyst och stilla under akterna.
På pass nummer två åkte jag med Silja Galaxy (en toppenfinbåt) med tidningen Vi och deras Litterära båtsalong. Trevligt sällskap och spännande författare. Kan också varmt rekommenderas.
Nu har jag precis fått veta att min lillasyster har blivit farmor för första gången! Grattis både Farmor och Mamma och Pappa till sonen!!!!
Jag har också fått klart för mig när min kusins begravning blir, så nu blir det bara att se till att orka arbeta in tiden så att jag kan ta ledigt den 8 april och få delta.

2 kommentarer:

  1. Va trevligt du har det däruppe i norr! Och det är du värd efter rysaren med provsvars-väntan! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen, Malee. Jag börjar se slutet på en seg vinter efter vår underbara vistelse hos er men det känns som om jag blir däckad av en förkylning till helgen. Börjar jag hosta så har jag ju tabletterna från Thailand. Kram

    SvaraRadera