lördag 7 mars 2009

Vilken föreställning! Igen!




Dessa HD-överföringar från Metropolitan tar andan ur mig. Vilken kväll!!!!!
Patricia Racette!!!!! Vilken underbar sopran du är!!!! Hoppas att jag får äran att lyssna på dig fler gånger. Gå gärna in och Goggla på henne!
Jag har sett Madama Butterfly två gånger tidigare men denna föreställning tog priset. Jag hade egentligen behövt sitta kvar i min bänk en halvtimme efter föreställningens slut bara för att hämta mig.
En sak är säker: jag tänker hålla utkik efter nästa års föreställningar. Det är helt suveränt; jag kan ta bilen in till Folkets Hus i Falun och få del av superföreställning från New York. Nästa föreställning, Sömngångerskan, kommer redan om två veckor men det fixar jag tyvärr inte. Skulle gärna gå, men ........
Det blir också en föreställning den 9 maj, Askungen. Kanske.......
Mitt spann är ganska stort. Från opera till Lars Kristerz! Tack och lov för det. Det skapar varitation i livet.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kväll du haft!
    Skapar bra energi.

    Vi planerar nästa resa... struntar i köksrenovering;-)
    Nu blir det länge, länge... 4.dec - 14 jan är planen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter super! Jag skulle också gärna åka nästa vinter igen men det finns nog inte ekonomiska möjligheter till det. Jag får hänga med på din resa då i stället.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vi håller tummarna för att Trisslotterna löser det ekonomiska. Under tiden får du njuta i Falun. Kram

    SvaraRadera