lördag 28 mars 2009

No, no, no!!

Rakel säger yes men jag säger no. Anders protesterade redan förra veckan när Morgan Alling åkte ur tävlingen.
Och jag säger no, no, no åt konståkningen. Jag skyndade mig hem igår eftermiddag för att titta på Patric Chan. Och så visade de inte de sex bästa åkarna förrän senare på kvällen. Och då såg jag ju ett annat program. Förhoppningsvis har jag lyckats spela in åket så jag kan titta idag. Men jag har förstått att han kom tvåa. Jag har ännu inte lyckats hitta när uppvisningen visas i TV men om någon därute vet det så tala om det för mig. Jag vill gärna se den. Konståkningstävlingar avslutas ju alltid med en uppvisning men det är inte alltid som TV visar denna i samband med tävlingarna utan det kan komma långt efteråt. Hur som helst lär jag få se mer av Chan framöver.
Men det värsta: jag säger ett ännu större NO, NO, NO åt eländet utanför. Jag måste på med stödstrumpa för armen, täckbyxor, vinterstövlar, jacka, mössa, vantar för att hämta in tidningen. Jag får inte ens upp ytterdörren utan att ta i. Jag har sagt att det räcker nu och jag menar det. Det var full snöstorm utanför huset igår kväll medan jag såg på TV. Och jag kommer att ha göra en stund innan snön är borta. Om inte jag är smart, förstås, och bara traskar på genom eländet och sedan går in igen när tidningen är bärgad. Då kan Anders få lite motion när han vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar