söndag 22 mars 2009

Rävspel i kubik!


Det är inte bara i Skidspelstävlingarna som det är rävspel på gång. I brist på något att titta på på TV igår (är inte intresserad av Robinson) så började Anders och jag att titta på "Spelets härskare" av Sidney Sheldon. Jag läste boken för hundra år sedan och den var hur spännande som helst. Nu såg vi första dvd:n av tre i går kväll och det är verkligen rävspel på högsta nivå. Jag blåste av tittandet när klockan var 21 vilket Anders inte tyckte om. Men förkylda som vi är båda två behövde vi sova. Han som protesterade snarkade högt och ljudligt redan en stund efter det att jag blåst av tittandet och jag fick vara rätt sträng på honom innan han stängde av TV:n. Nu får vi fortsätta i kväll. Efter jobb på Clenosol har han extremt dåligt minne men jag tror att tabletterna från Thailand, Lecithin, ska göra att han kommer ihåg vad det handlade om när vi slutade i går. Annars får jag, som ännu inte behöver dessa tabletter trots att jag är fyra månader äldre (men inte har jobbat med lösningmedel i bilen men väl med fruktansvärd stress under tjugo år inom socialtjäsnten) berätta vad det handlade om när vi slutade. Snacka om rävspel i kubik! Sidney Sheldon gör väldigt bra böcker. Få se vad jag tycker om filmen utifrån boken.
Om någon i min närhet vill låna så har jag dvd:n i min ägo.

1 kommentar:

  1. Tur det finns trevliga saker att tillgå i hemmets lugna vrå när man är sjuk, stackars er. Krya å er, kram.

    SvaraRadera